!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

Felanmälan - bostaden

Om något inträffar på funktioner i bostaden som berör själva lägenheten ska du anmäla felet genom att kontakta styrelsen via mail styrelsen@brfharspranget.se

Observera: Garantitiden är 5 år och slutar 2017-05-01.

För vitvaror (kyl- och frysskåp, spis, microvågsugn, tvätt-och diskmaskinermaskin och torktumlare), blandare VS-armatur, invändiga målningsarbete och tapetdragningar var garantitiden 2 år och slutade 2014-05-01.

Vem står för kostnaden?

Beroende på vad felet gäller är det antingen den boende själv alternativt bostadsrättsföreningen som är anvarig. Skulle det vara några oklarheter om vem som är ansvarig så ta kontakt med styrelsen.

Exempel på åtgärder som de boende själva står för

  • Rensning av avlopp, WC och vattenlås.
  • Byte av packningar, kranar, blandare och vattenlås.
  • Byte av eluttag, strömbrytare, lamputtag et.c.
  • Alla övriga tilläggs- eller specialarbeten i bostaden.
  • Kostnader för skador på fönster till bostaden.
  • Ytskikt och all “synlig” utrustning i bostaden.

Exempel på åtgärder som bostadsrättsföreningen står för

  • Reparation av ledningar för avlopp, värme, elektricitet och vatten om dessa tjänar fler än en lägenhet.
  • Målning av utifrån synliga delar av ytterfönster och ytterdörr.
  • Mätare/pulsgivare för förbrukning av varmvatten

Uppdaterad 2016-11-09 av Webbansvarig